Művek tudományterület szerint "bölcsészettudományok > nyelvtudományok"

Vissza
Export [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Válasszon: A | B | C | D | F | G | H | K | L | M | O | P | S | T | V | W | Z
Találatok száma ezen a szinten: 91.

A

Asztalos Réka (2016) College students’ disposition towards individual learning paths and a personalized evaluation system on a professional English course. In: Módszertani kísérletek a nyelvoktatásban : motiváció és eredményesség : tanulmányok. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 77-93. ISBN 978-615-5607-22-6

B

Balogh Katalin (2016) Cégektől márkanevekig a nyelvtudás szempontjából. In: Alkalmazott Tudományok III. Fóruma: Konferenciakötet. Budapesti Gazdasági Egyetem, pp. 150-168. ISBN 978-963-7159-23-7

Balogh Katalin (2005) Egy szituáció, több eset. Szakmai Füzetek (14. sz). pp. 29-33. ISSN 1587-5881

Balogh Katalin (2012) Három szín: kék. In: Tudományos Évkönyv 2011: Útkeresés és növekedés. Budapesti Gazdasági Főiskola, pp. 541-552.

Balogh Katalin (2008) Komplex készségfejlesztés prezentációval műveltségi tárgy idegen nyelvű tanítása során. Szakmai Füzetek (24. sz.). pp. 83-86. ISSN 1587-5881

Balogh Katalin (2009) Kísérlet a kulturális szótárak nyelvoktatásban történő felhasználására. Szakmai Füzetek (27. sz.). pp. 91-96. ISSN 1587-5881

Balogh Katalin (2007) Tantárgyfejlesztési tapasztalatok a posztgraduális szakfordító- és tolmácsképzésben. Szakmai Füzetek (18. sz.). pp. 76-79. ISSN 1587-5881

Balogh Katalin (2004) A helyzetmondatok a nyelvtanításban. In: Tudományos Évkönyv 2003: Magyarország a gazdasági fejlődés keresztútján. Budapesti Gazdasági Főiskola, pp. 306-312.

Balogh Katalin (2002) A megszólítási rendszerek és a nyelvoktatás. In: Tudományos Évkönyv 2001. Budapesti Gazdasági Főiskola, pp. 291-297. ISBN 963394466X

Balogh Katalin (2003) A nyelvészeti udvariasság-elméletek jelentősége a nyelvoktatás számára. In: Tudományos Évkönyv 2002: Híd kelet és nyugat között. Budapesti Gazdasági Főiskola, pp. 336-342.

Bodolay László és Kiss Szilvia és Kósik Ferenc (2006) „Az európai kultúra és történelem" című előadást kísérő német nyelvű szeminárium új oktatási koncepciója. Szakmai Füzetek (17. sz.). pp. 81-85. ISSN 1587-5881

Bognárné Szigeti Edit (2015) A 21. század tanári kompetenciái : beszámoló egy EU CEDEFOP nemzetközi szakértői tanulmányútról. In: Alkalmazott Tudományok II. Fóruma Konferenciakötet. Budapesti Gazdasági Főiskola, Budapest, pp. 63-70. ISBN 9789637159992

Bánhegyi Mátyás és Nagy Judit (2016) Improving East Asian Students’ English Oral Fluency in Hungarian Tertiary Educational Settings. In: Módszertani kísérletek a nyelvoktatásban - motiváció és eredményesség. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 183-196. ISBN 978-615-5607-22-6

C

Csányi Eszter (2005) Fordítási nehézségek az üzleti nyelvben. In: Tudományos Évkönyv 2004: Tudástranszfer és információs társadalom. Budapesti Gazdasági Főiskola, Budapest, pp. 317-321.

D

Dévény Ágnes (2008) Hogyan készítjük fel a diákokat a kétnyelvű vizsgafeladatokra? Szakmai Füzetek (24.). pp. 69-75. ISSN 1587-5881

Dévény Ágnes és Loch Ágnes (2006) A szóbeli és írásbeli vizsgafeladatokkal kapcsolatos vizsgázói és vizsgáztatói vélemények összehasonlító elemzése. Budapesti Gazdasáfi Főiskola Tudományos Évkönyv 2005, A prioritások és a konveregencia kölcsönhatása a magyar gazdaságban. pp. 369-377. ISSN 1558-8401

Dévény Ágnes és Szőke Andrea (2007) Milyen nyelvtudást vár el a munkaadó a munkavállalótól? In: Tudományos Évkönyv 2006: Stratégiák 2007 és 2013 között. Budapesti Gazdasági Főiskola, Budapest, pp. 319-330.

F

Fodor Sándorné Balthazár Enikő (2012) Kalandozások a német főnevek birodalmában : nyelvtani rendszerező tesztfeladatok. Budapesti Gazdasági Főiskola, Budapest. ISBN 978-963-7159-43-5

Fodorné Balthazár Enikő (2006) Az oktatás és a gazdasági szféra együttműködésének jelentősége a szaknyelvoktatásban. Szakmai Füzetek (17. sz.). pp. 69-73.

Fodorné Balthazár Enikő (2008) Projekt follow-up: bemutatkozik az „Erfolgreich prasentieren” munkacímű, német nyelvű prezentációs anyag. Szakmai Füzetek (24. sz.). pp. 93-99.

Fodorné Balthazár Enikő (2004) Tanítsuk meg hallgatóinkat idegen nyelven prezentálni! In: Tudományos Évkönyv 2003: Magyarország a gazdasági fejlődés keresztútján. Budapesti Gazdasági Főiskola, pp. 275-282.

Fodorné Balthazár Enikő (2001) A kontrasztivítás szerepe a (német) gazdasági nyelv oktatásában. In: Tudományos Évkönyv 2001. Budapesti Gazdasági Főiskola, pp. 282-290.

Fodorné Balthazár Enikő (2016) A meggyőző üzleti kommunikáció oktatása német nyelven – egy jó gyakorlat és egy tananyag bemutatása. In: Módszertani kisérletek. Budapesti Gazdasági Egyetem, pp. 123-136.

Fodorné Balthazár Enikő (2014) A nyelvtudás üzlet – nyelvtudás nélkül nincs üzlet. In: Alkalmazott tudományok I. fóruma: Konferenciakötet. Budapesti Gazdasági Főiskola, Budapest, pp. 218-235. ISBN 978-963-7159-92-3

Fodorné Balthazár Enikő (2003) A német nyelv a gazdaságban versus a német gazdasági nyelv oktatása. In: Tudományos Évkönyv 2002: Híd kelet és nyugat között. Budapesti Gazdasági Főiskola, pp. 352-357.

Fodorné Balthazár Enikő (1995) A szaknyelv és ezen belül a gazdasági szaknyelv oktatásának időszerű kérdései. Szakmai Füzetek (5. sz.). pp. 37-44.

G

Győri Anna (2003) Szemléletváltás a hangzó anyagok használatában a posztkommunikatív nyelvoktatásban. In: Tudományos Évkönyv 2002: Híd kelet és nyugat között. Budapesti Gazdasági Főiskola, pp. 358-367.

Győri Anna és Martinez Ágnes és Renteria Anna-Mária (2007) Kabátot a gombhoz: pedagógiai alkalmazások az új generációs nyelvi laboratóriumban. In: Tudományos Évkönyv 2006: Stratégiák 2007 és 2013 között. Budapesti Gazdasági Főiskola, pp. 368-379.

H

Hidasi Judit (2015) Doing Business in Hungary and Indonesia: An Intercultural Approach. Go Hungary - Go Indonesia. pp. 38-45.

Hidasi Judit (2010) A comparison of Russian and Hungarian business cultures. Szakmai Füzetek (28. sz.). pp. 5-10. ISSN 1587-5881

Hidasi Judit (2016) A tanulóközpontú nyelvoktatás és nyelvtanulás motivációinak interkulturális vizsgálata. In: Módszertani kisérletek. Budapesti Gazdasági Egyetem, pp. 11-18.

Hukné Kiss Szilvia (2007) A magyar jövevényszavak elterjedtsége és szerepe a német nyelvben. Szakmai Füzetek (18. sz. ). pp. 117-121.

K

Katona Zsuzsanna (2016) E-learninges audio-vizuális nyelvi hanganyagok felhasználása a pénzügyi-számviteli szaknyelvi programban. In: Módszertani kísérletek a nyelvoktatásban - motiváció és eredményesség. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 95-101. ISBN 978-615-5607-22-6

Kiss Katalin (2010) Morfológiai akcióminőség - létező fogalom-e az angolban? In: Tudományos Évkönyv 2010: Merre tovább? Gazdaság és társadalom, realitás és esély. Budapesti Gazdasági Főiskola, pp. 19-27.

Kiss Katalin (2008) A corpus-based approach to morphological productivity. In: Tudományos Évkönyv 2007: Reformok útján. Budapesti Gazdasági Főiskola, pp. 460-468.

Kolláth Katalin (1996) The Importance of Learner Training as a Tool to Help Develop Autonomous Learners. Szakmai Füzetek (6. sz.). pp. 309-318.

Komlódi Zsuzsanna és Martinez Ágnes és Renteria-Szász Anna Mária (2009) Az internet az interkulturális kommunikáció szolgálatában: tolmácsolás és fordítás. In: Tudományos Évkönyv 2008: Kultúraközi párbeszéd az üzleti világban. Budapesti Gazdasági Főiskola, pp. 325-330.

Kétyi András (2007) E-learning technikák alkalmazásának lehetőségei az idegennyelv-oktatásban. In: Tudományos Évkönyv 2006: Stratégiák 2007 és 2013 között. Budapesti Gazdasági Főiskola, pp. 343-357.

Kétyi András (2016) Egy mobil nyelvtanulási applikáció használata és tapasztalatai a nyelvoktatásban. In: Módszertani kisérletek. Budapesti Gazdasági Egyetem, pp. 63-70.

Kétyi András (2008) Interaktív tábla a szaknyelvi órákon. Szakmai Füzetek (24. sz.). pp. 76-82.

Kétyi András (2009) Virtuális tanulási környezetek használata - egy tanév tapasztalatai. In: Tudományos Évkönyv 2008: Kultúraközi párbeszéd az üzleti világban. Budapesti Gazdasági Főiskola, pp. 270-276.

Kónyi Judit (2008) Volt-e élet az e-mail előtt? Emily Dickinson levelei az ókori és középkori levélírás tükrében. In: Tudományos Évkönyv 2007: Reformok útján. Budapesti Gazdasági Főiskola, pp. 397-405.

Köhler Ágnes (2012) Az érem másik oldala. In: Tudományos Évkönyv 2011: Útkeresés és növekedés. Budapesti Gazdasági Főiskola, Budapest, pp. 529-540.

L

Lakos Róbertné (2009) Az olasz szaknyelv tanítása közben adódó lehetőségek kihasználása a kulturális háttérinformációk elmélyítésének érdekében. Szakmai Füzetek (27. sz.). pp. 48-58.

Loch Ágnes (2016) Tanári és tanulói szerepek egy üzleti szimulációs játékban az angol nyelvórán. In: Módszertani kísérletek a nyelvoktatásban : motiváció és eredményesség : tanulmányok. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 133-149. ISBN 978-615-5607-22-6

Loch Ágnes (2007) Task types in assessing reading comprehension. In: Tudományos Évkönyv 2006: Stratégiák 2007 és 2013 között. Budapesti Gazdasági Főiskola, Budapest, pp. 358-362.

Loch Ágnes A szövegkiválasztás szempontjai olvasásértési feladatokhoz. In: BGF Tudományos Évkönyv : Magyarország a gazdasági fejlődés keresztútján. Budapesti Gazdasági Főiskola, Budapest, pp. 299-305.

Lukács András (2015) Az útikönyvfordítás elméleti megközelítései. In: Alkalmazott Tudományok II. Fóruma Konferenciakötet. Budapesti Gazdasági Főiskola, Budapest, pp. 359-375.

Lukács András (2014) A szerzői hang az angol és a magyar nyelvű útikönyvekben. In: Alkalmazott Tudományok I. Fóruma. BGF, Budapest, pp. 503-514. ISBN 978-963-7159-92-3

M

Magyar Gézáné és Radványi Marcell (2016) Tudatos karriertervezés idegen nyelven. In: Módszertani kísérletek a nyelvoktatásban - motiváció és eredményesség. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 171-181. ISBN 978-615-5607-22-6

Montagnon Beatrix (2007) A nyelvészeti pragmatikáról dióhéjban. Szakmai Füzetek (18. sz.). pp. 104-106.

Mudriczki Judit (2014) Blending ICT with ESP in Translator Education. In: Alkalmazott tudományok I. fóruma: Konferenciakötet. Budapesti Gazdasági Főiskola, Budapest, pp. 544-554. ISBN 978-963-715-99-23

Mészáros Ágnes (2015) Gazdasági szakkifejezések kutatóműhelye. In: Alkalmazott tudományok II. fóruma. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 392-399. ISBN 978-963-7159-99-2

O

Osváth Gábor (2008) Etnocentrizmus nyomai a távol-keleti országnevekben. Szakmai Füzetek (25. sz.). pp. 81-87.

Osváth Gábor (2009) Napjaink politikai szállóigéi és szerepük a médiában. Szakmai Füzetek (27. sz.). pp. 30-37.

Osváth Gábor (2008) Nyelvi modernizáció a Kína központú kultúrkörben. EU Working Papers (3. sz.). pp. 47-58.

Osváth Gábor (1996) A koreai modernizáció és az angol nyelv. Szakmai Füzetek (6. sz.). pp. 265-272. ISSN 1587-5881

Osváth Gábor (2001) A koreai verbális és nem verbális kommunikáció néhány sajátossága. In: Tudományos Évkönyv 2001. Budapesti Gazdasági Főiskola, pp. 298-307.

Osváth Gábor (2001) A kínai, koreai, japán és vietnami szakszókincs sajátosságai. Szakmai Füzetek (9. sz,). pp. 135-139.

P

Pál Ágnes (2015) Élményszerűség és motiváció : kísérletek spanyol turizmus-vendéglátás szaknyelvet tanuló BGF-es hallgatók kommunikációs hajlandóságának erősítésére. In: Alkalmazott Tudományok II. Fóruma Konferenciakötet. Budapesti Gazdasági Főiskola, Budapest, pp. 483-491. ISBN 9789637159992

S

Sato Noriko (2009) Fordítási kérdések a japán és a magyar nyelvben Murakami Haruki Kafka a tengerparton című könyvének fordítása alapján. In: Tudományos Évkönyv 2008: Kultúraközi párbeszéd az üzleti világban. Budapesti Gazdasági Főiskola, pp. 382-398.

Sato Noriko és Székács Anna (2012) Egy magyar-japán közös szerkesztésű japán nyelvkönyv készítésének tanulságai - módszertani, kultúraközi és gender szempontból. In: Tudományos Évkönyv 2011: Útkeresés és növekedés. Budapesti Gazdasági Főiskola, pp. 521-528.

Sato Noriko és Székács Anna (2016) Együttműködési formák szerepe és lehetőségei a japán (és más távol-keleti) szaknyelv és üzleti kultúra elsajátításában. In: Módszertani kisérletek. Budapesti Gazdasági Egyetem, pp. 201-220.

Szendrői Ildikó (2008) Assesing the Presence of pragmatic Awareness in Four ESP Publications - focusing on Conversation Openings and Closing. Szakmai Füzetek, 2008 (24). pp. 104-110. ISSN 1587-5881

Szilágyi Anikó és Szőke Andrea (2008) Nyelvtanulás magántanárral. Szakmai Füzetek 24 (24.). pp. 87-92. ISSN 1587-5881

Székács Anna (2003) Japán vendég - magyaros vendéglátás: Mit tehet a japánnyelv-oktatás a japán beutazó turizmus fejlesztéséért? In: Tudományos Évkönyv 2002: Híd kelet és nyugat között. Budapesti Gazdasági Főiskola, pp. 274-288.

Székács Anna (2001) Új módszerek a japán tiszteleti nyelv oktatásában. Szakmai Füzetek (9. sz,). pp. 127-134. ISSN 1587-5881

Székács Anna (1996) A japán hangutánzó, hangfestő szavak és a műfordítás. Szakmai Füzetek (6. sz.). pp. 257-263. ISSN 1587-5881

Szénich Alexandra és Szokács Kinga (2016) Tudok-e egyedül tanulni? A hallgatók önálló nyelvtanulási képességének és hajlandóságának vizsgálata az üzleti felsőoktatás kontextusában. In: Módszertani kísérletek a nyelvoktatásban : motiváció és eredményesség : tanulmányok. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 25-41. ISBN 978-615-5607-22-6

Szőke Andrea és Szilágyi Anikó (2008) Nyelvtanulás magántanárral. Szakmai Füzetek, 2008 (24). pp. 87-92. ISSN 1587-5881

Sándor Eszter és Szirtesné Kiss Ágota (2016) Kooperatív tanulás a szaknyelvoktatásban: egy módszertani kísérlet tapasztalatai. In: Módszertani kísérletek a nyelvoktatásban - motiváció és eredményesség. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 217-226. ISBN 978-615-5607-22-6

T

Tapolcai-Malaczkov Szilvia (2009) Cross-cultural communication in middle English literature, English content in a French form? Szakmai Füzetek (27. sz.). pp. 38-47.

Tick Andrea (2009) A MILES katonai szaknyelvoktató kurzus megvalósítása és használatának tapasztalatai. Szakmai Füzetek (27. sz.). pp. 74-90. ISSN 1587-5881

Trombitás Endre (2004) Az indirekt felszólítás, mint az akaratorientálás eszköze a reklámban. Szakmai Füzetek (13. sz.). pp. 48-51. ISSN 1587-5881

Trombitás Endre (2007) A szókészlet rétegeinek szerepe a reklámok nyelvében. In: Tudományos Évkönyv 2006: Stratégiák 2007 és 2013 között. Budapesti Gazdasági Főiskola, pp. 245-253.

Török Judit (2010) Kultúra összehasonlító (cross-cultural) és interkulturális (intercultural) kutatási modellek: összehasonlító elemzés. Szakmai Füzetek (28. sz.). pp. 11-16. ISSN 1587-5881

Törökné Szilágyi Katalin (2015) Enseigner le francais par la caricature. In: Alkalmazott tudományok II. fóruma: Konferenciakötet. Budapesti Gazdasági Főiskola, pp. 708-720. ISBN 978-963-7159-92-3

Törökné Szilágyi Katalin (2007) L'enseignement du participe francais aux apprenants hongrois, probleme linguistique, probleme pédagogique. Szakmai Füzetek (18. sz.). pp. 100-103. ISSN 1587-5881

Törökné Szilágyi Katalin (2009) La rumeur, phénoméne social et outil de l'enseignement du marketing en francais. Szakmai Füzetek (27. sz.). pp. 68-73. ISSN 1587-5881

Törökné Szilágyi Katalin (2001) A francia személytelen mondat igéi, szemantikai megközelítés. Szakmai Füzetek (9. sz,). pp. 116-126. ISSN 1587-5881

Törökné Szilágyi Katalin (2005) A gólt rúgott csatár, avagy igeneves szerkezetek a magyarban. Szakmai Füzetek (14. sz.). pp. 85-89. ISSN 1587-5881

Törökné Szilágyi Katalin (2002) A meteorológiai jelenségeket megnevező kifejezések a magyarban és a franciában - néhány szempont a kontrasztív elemzéshez. Szakmai Füzetek (11. sz.). pp. 53-57. ISSN 1587-5881

V

Viczai Péter Tamás (1998) Avtorskaja pesnja kak organieskaja ast' processa obuenija russkomu jazyku v Vengrii. Szakmai Füzetek (8. sz.). pp. 70-77. ISSN 1587-5881

Viczai Péter Tamás (2008) Egy új tankönyv a közgazdász hallgatók orosz szaknyelvi képzésében. Szakmai Füzetek (24. sz.). pp. 100-103. ISSN 1587-5881

Viczai Péter Tamás (2005) V pomo' prepodavatelju russkogo jazyka: internet, distancionnoe obuenie. Szakmai Füzetek (15. sz.). pp. 89-92. ISSN 1587-5881

Viczai Péter Tamás és Gönczöl Lászlóné (2003) A magyarországi orosznyelv-oktatás helyzete és perspektívái 2002-ben egy szakmai egyesületi kutatás tükrében. Szakmai Füzetek (12. sz.). pp. 70-78. ISSN 1587-5881

Válóczi Marianna (2014) Ahány nyelv, annyi személyiség? A második nyelvi identitás. In: Alkalmazott tudományok I. fóruma: Konferenciakötet. Budapesti Gazdasági Főiskola, Budapest, pp. 998-1007. ISBN 978-963-7159-92-3

Válóczi Marianna (2016) Facebook és alkalmazásai a nyelvórán - egy projekt hatása a digitális nemzedék nyelvtanulási motivációjának fokozására. In: Módszertani kisérletek. Budapesti Gazdasági Egyetem, pp. 71-80.

W

Wallendums Tünde (2008) ”Hasznos szavak és kifejezések” avagy útikönyvek változó nyelvi információi. Szakmai Füzetek (25. sz.). pp. 76-80. ISSN 1587-5881

Z

Zsubrinszky Zsuzsanna (2007) Az üzleti email nyelvezete: az elméleti és gyakorlati megközelítés közötti különbségek áthidalása. Szakmai Füzetek (21. sz.). pp. 53-58. ISSN 1587-5881

Zsubrinszky Zsuzsanna (2003) English Language Needs in the Workplace - a Qualitative Study. Szakmai Füzetek (12. sz.). pp. 79-86. ISSN 1587-5881

A lista elkészítésének dátuma 2017. október 22. 15:40:32 CEST.